finkultur och engelsk kultur

Eftersom jag hade fått en biljett av en dam (hon är verkligen en dam, ingen tant) som jag känner till en konsert i Symphony hall så har jag varit på och lyssnat på det här ikväll. Det var fyra stycken samanlagt och jag hade en jättebra plats eftersom hon jag fick biljetten av har en speciell stol i konsertsalen. Innan gick jag och mina temporära värdföräldrar som köpte biljetter till konserten och åt. Eftersom man ska prova så mycket som möjligt slog jag på stort och åt Steak & kidney pie. Vi kan väl säga så att den var okej men att jag inte skulle viljat ha en till.

2 svar till “finkultur och engelsk kultur

  1. Kalla mig inte språkpolis, men det heter velat. Så det så.
    Förresten varför ”temporära värdfamilj”?

    • Jag skrev velat först men sen tänkte jag att det låter som talspråk så bytte jag… men det kanske är ett gott tecken.
      Min riktiga är i Italien men de kommer hem idag.

Lämna en kommentar